Rahasia Keajaiban Ka‘Bah Yang Perlu Diketahui

‘‘15 Rahasia Keajaiban Ka‘bah yang Perlu Diketahui’’ 
Berikut 15 perkara merupakan keajaiban yang kurang diketahui banyak ihwal struktur Kaabah dari sudut sains, yaitu;

  1. Mekah yakni daerah yang memiliki graviti paling stabil.
  2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi²an yang membina yang tidak sanggup didengar oleh telinga.
  3. Tekanan graviti yang tinggi memberi kesan pribadi kepada sistem imun tubuh untuk bertindak sebagai pertahanan dari pada segala serangan penyakit.
  4. Graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi.
  5. Apa yang diniatkan di hati yakni gema yang dihentikan didengar tetapi sanggup dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menjadikan kekuatan dalaman kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melaksanakan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mau terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Tuhan SWT.
     perkara merupakan keajaiban yang kurang diketahui banyak ihwal struktur Kaabah dari sud Rahasia Keajaiban Ka‘bah yang Perlu Diketahui
  6. Gelombang radio dihentikan mengesan kedudukan Kaabah.
  7. Malah teknologi satelit pun tidak sanggup meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio mustahil sanggup membaca apa² yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.
  8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, memiliki kandungan garam dan anutan anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itulah jikalau bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.
  9. Ka'bah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang asing alasannya di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.
  10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif sampai tulang belakang dan menghasilkan sel darah.
  11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memperlihatkan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Tuhan telah tentukan hukumnya begitu.
  12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh insan mengikut lawan jam. Justru dengan mengelilingi Kaabah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam tubuh meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah senantiasa bertenaga, sehat dan panjang umur.
  13. Manakala bilangan tujuh itu yakni simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak ternilai atau terlalu banyak. Dengan melaksanakan tujuh kali putaran bahwasanya kita menerima ibadat yang tidak ternilai jumlahnya.
  14. Larangan menggunakan topi, songkok atau menutup kepala alasannya rambut dan bulu roma (lelaki) yakni menyerupai antena untuk mendapatkan gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melaksanakan haji kita mirip dilahirkan semula sebagai insan gres kerana segala yang jelek telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.
  15. Selepas final semua itu barulah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya yakni untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran semoga hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.
Subhanallah...